groep mensen aan het wandelen in het bos

Dé succesformule

Wandelen in combinatie met minder eten is dé succesformule om af te vallen. Wil je gaan hardlopen of overweeg je een abonnement op de sportschool? Ga wandelen. Liefst een uurtje per dag. Want wandelen in combinatie met minder eten is de állerbeste methode om af te vallen. Al is het maar omdat beweging goed is voor je hart- en bloedvaten, botten, hersens en je humeur is.

En ben je toch gezwicht voor een extra calorierijk tussendoortje? Ga dan zeker wandelen. Want in een uurtje flink doorstappen, heb je al een appelpunt met slagroom weggewerkt. Je vetverbranding is namelijk optimaal als je stevig wandelt. Want je verbruikt zo’n 60 a 70 calorieën per kilometer. Dat zijn er bij een gemiddeld wandeltempo van 5 km per uur al minimaal 300. En als je echt de pas erin hebt, zelfs meer.

Al deze gezondheidsvoordelen krijg je ook van een gezellige wandeling, wat vaak beter vol te houden is dan hardlopen of elke week weer naar die sportschool. En wie lekker in beweging blijft, kan nog meer afvallen én veel beter op gewicht blijven.

De hele rekensom en andere tips om je energie op een effectieve manier te verbranden vind je hier.



Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Wandelen Werkt en ontvang gratis de mindfulnessoefening “De Boom”. Deze geeft je al direct inspiratie en kracht.