WANDELCOACHINGFITCOACHING
Wandelen werkt …
voor je werk
Wandelen werkt …
voor je gezondheid

Als je kiest voor Wandelcoaching ga je op stap met volle aandacht voor jouw ervaring, talenten én ambities.

Door nieuwe inzichten kun je goede keuzes maken en breng je de kracht terug in je werk.

Met fitcoaching krijg je direct al meer energie. Met anderen op een vast tijdstip op stap gaan werkt motiverend.

En samen lukt het wel om met plezier meer te bewegen.

Wandelen Werkt voor iedereen

Wandelen werkt … voor je loopbaan

Als je kiest voor Wandelcoaching ga je op stap met volle aandacht voor jouw ervaring, talenten én ambities.  Door nieuwe inzichten kun je goede keuzes maken en breng je de kracht terug in je werk.

Wandelen werkt … voor je gezondheid

Met fitcoaching krijg je direct al meer energie. Met anderen op een vast tijdstip op stap gaan werkt  motiverend. En samen lukt het wel om met plezier meer te bewegen.

Waarom wandelen werkt

Als je wandelt ga je vooruit. Dat lijkt een open deur, maar je bent in beweging. En beweging zorgt ervoor dat er allemaal fijne stofjes vrijkomen en de energie gaat stromen. Wandelen brengt balans. Je praat gemakkelijker, voelt je beter en er komt ruimte voor creativiteit en nieuwe ideeën. De steeds veranderende omgeving stimuleert je bovendien anders te kijken, te denken en te doen. Door het uitvoeren van opdrachten in de natuur kun je de inzichten bovendien sneller integreren.

Maar wandelen doet nog meer. Het is leuk en ook nog goed voor van alles. Je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten, spieren, gewicht en geheugen, ze gaan er allemaal op vooruit. En of je nu een sportief type bent of juist wil beginnen met bewegen, wandelen is geschikt voor iedereen.

Y-splitsing van bospaden in de zomer

Met de programma’s van Wandelen Werkt krijg je meteen al meer energie. De natuur helpt je om meer in het hier en nu te zijn en door te bewegen gaat de energie weer stromen. Het groene uitzicht brengt je ruimte voor inzicht. Het is de mooiste werkplek die ik me wensen kan. En de beste plek voor jou om in beweging te komen op weg naar je doel. Loop je mee?

Wandelen is belangrijk voor je brein

Wandelen is belangrijk voor je brein, zeggen de Buitenpsychologen. Daarom nemen zij hun cliënten mee het bos in. Wandelen is een simpel medicijn tegen pittige aandoeningen als depressie en burnout, zeggen zij in Gezond.nu

Hup de natuur in!

Eigenlijk weten we het allang, maar nu zegt de wetenschap het ook. Je moet de natuur in voor je gezondheid.  Dus, hup de natuur in, zegt Omgevingspsycholoog Agnes van den Berg in Zin.

Download hier de PDF.

De natuur heeft je veel te bieden

Wat brengt de natuur?

Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat de natuur een heel positief effect op je gezondheid heeft. Hartslag en bloeddruk dalen, je spieren ontspannen en je huid wordt gevoeliger. De stress neemt af. Zelfs kijken naar een foto of schilderij van de natuur heeft al een rustgevend effect.

Ook al kun je achter je scherm natuurplaatjes kijken, in de echte natuur worden je ogen en geest beter geprikkeld, dus is het effect veel groter. De rijkdom aan vormen, kleuren, geuren, geluiden en sensaties die de natuur je biedt, kun je alleen ervaren door zelf naar buiten te gaan. Het liefst elke dag een halfuur. Na 5 minuten lopen voel je al effect, maar zo’n 20 minuten lopen is het meest effectief.

En die natuur is vaak verrassend dichtbij, als je er voor openstaat. Loop maar eens een ommetje door je buurt en geniet van mooie oude bomen in de stad, de oevers van sloten of het parkje om de hoek. Kortom overal is natuur te vinden, dus je kunt gemakkelijk aan de wandel gaan.

Let’s have a talk while we walk

Let’s have a talk while we walk’ is een mooie slogan. Praten gaat inderdaad prima tijdens het wandelen. De natuur wordt de nieuwe spreekkamer, schrijft Suzanne Buijze in Toeractief.

Toeractief de natuur als spreekkamer

Wandelcoaching
Fitcoaching
Wandeltochten

Wandelen heeft veel voordelen

Alle voordelen van wandelen op rij. 

Wandelen…

  • Geeft je energie en alertheid
  • Maakt je blij
  • Helpt tegen depressieve gevoelens
  • Brengt je op nieuwe plekken
  • Helpt om op gewicht te blijven of af te vallen
  • Inspireert en geeft ruimte voor nieuwe ideeën
  • Vermindert de kans op hart- en vaatzieken
  • Verlaagt de kans op Diabetes 2
  • Heeft een positief effect op angst- en stressstoornissen
  • Versterkt je hart en longen
  • Verstevigt botten en spieren

En je kunt altijd en overal wandelen. Alleen of met anderen.

Informatieve afbeelding met voordelen van wandelen

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Wandelen Werkt en ontvang gratis de mindfulnessoefening “De Boom”. Deze geeft je al direct inspiratie en kracht.